Když se daří - tak se daří

Včera jsem si dovezla svou první letošní bedýnku. Tolik zelené barvy jsem v kuchyni dlouho neměla. Byla jsem nadšená.



Má radost netrvala dlouho... těšila jsem se, že si pochutnáme na domácím sýru z jogurtu a smetany a chlebu, který vidíte na obrázku. Prdlajs, do chlebu jsem jaksi zapomněla dát sůl! A jak se všude píše, pokud zapomenete dát sůl do chlebového těsta, už to nedoženete. Děti se ošklebovali, že ten chleba je nějakej divnej.. ale když se hodně pomazal sýrem, tak se to dalo jíst, i tak jsme si ho museli přisolovat:-).

Petrželku jsem hned nasekala, máme ji rádi jen tak se solí (ikdyž je chléb slaný) na chlebu s máslem.

Další ránou pro mě bylo, když jsem chtěla dělat klasický sýr a já zjistila, že nemám jednou sodu. Měla jsem mléko z mlékomatu, 1kg tvarohu .. no přeci to nevzdám.. použila jsem prášek do pečiva, to byl zřejmě kámen úrazu. V konečné fázi se mi tvaroh nechtěl tavit a já opékala na pánvi (napřed se mi tvaroh připálil v hrnci, který jsem pak hodinu drhla) hrudky tvarohu.. Tak snad příště budu úspěšnější.

Komentáře

  1. Tedy tolik smůli na hromadě, to je škoda :-(
    Ale je divné, že se ten sýr nepovedl s práškem do pečiva. Tuším, že jsem četla, že by to mělo jít. Chce to ten tvaroh tavit pomalu. Posledně jsem měla plotýnku víc ohřátou a taky se to odspodu začalo připalovat. Ještě mě napadá, jestli toho prášku pak nebylo málo. A to byla premiéra sýru?
    Jinak co je neosolený chleba, též víme :-) ...je to zhroznéééé :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. JJ když se daří tak se daří.

      Už jsem dělala druhý pokus se sýrem, ale asi jsem ho v konečné fázi špatně ochutila, protože byl takovej divnej a připomínal gumu, takže šel zase do koše :-(. Další pokus si nechám až zase až za hodně dlouho. Ano toto byla premiéra.

      Vymazat
  2. Lépe možná zkoušet jen z poloviční dávky, než zjistíte co to má dělat. To ochucení by nemělo mít vliv na konzistenci.... Dělala jsem ho 3x. Naposledy s kurkumou, aby byl žlutý, a to nebyla dobrá volba. Zkusím ho zase vyrobit a přinesu ochutnat, ať máte srovnání.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené