Nové "zvířátko" do lednice

Už dva roky mi v lednici úspěšně přežívá zvířátko "kvásek". Peču neustále a stále se v pečení zdokonaluji. Dokonce předevčírem mi přišla do práce zpráva od manžela "... ten tvůj včerejší chleba je nejlepší, co jsi kdy dělala..." :-) Potěšilo mě to..

Tento skvělý výsledek mohl být způsoben třemi faktory:
  1. manžel řádně nahnětl těsto
  2. místo polévání chleba horkou vodou jsem ho pouze postříkala postřikovačem na kytky
  3. jako kefír jsem použila prvně kefír z tibetské houby

A jsme u toho:-) mám nové "zvířátko", o které se budu muset starat a krmit ho. Mám houbičky teprve pár dní a jsem unesená z toho jak pracují. 

Jde o kombinaci bakterií a kvasinek v bílkovinách, tucích a cukrech. (cituji z této stránky http://www.kombucha-kefir.wz.cz/kefirka.html). Připomíná malé hlavičky květáku. Příprava je jednoduchá, pouze zalijete mlékem, necháte stát na lince, občas promícháte plastovou lžičkou a do 24h máte hotový kefír. Má nespočet příznivých účinků pro organismus, já doufám, že dceři trochu pomůže s atopickým ekzémem. 








PS: hledáme chůvu v době dovolených:-)



Komentáře

Okomentovat

Oblíbené